یزدفردا :موسوي، بعدازظهر سه شنبه در جواب سووالي پيرامون دلايل مصادره اموال و کارخانجات درزمان تصدي نخست وزيري وي درشرايط اوايل انقلاب افزود:مصادره ها، ربطي به دولت نداشت وآنها توسط کميته اي در شوراي انقلاب انجام مي گرفت که فقط زحمت اين اقدامات نصيب دولت مي شد.
وي گفت: درصورت پيروزي درانتخابات نسبت به تدريس وبارورنمودن ادبيات زبان اقوام و مليتها در مناطق مختلف کشور اقدام خواهم کرد.
موسوي افزود: کشور در شرايط کنوني بايدبه سمت اجرايي شدن اصل 15قانون اساسي و آزادي زبان و فرهنگ مليتها پيش رود.
وي، زبان را عاملي زنده و پيوند دهنده اقوام مختلف درکشور دانست و برخوردهاي آمرانه با آن را مغاير با اصول قانون اساسي دانست.
وي همچنين لايحه هدفمندکردن يارانه ها را اقدامي هدفمند و سياسي از سوي دولت عنوان کرد و مدعي شد:‌ مجلس با درک برخي اهداف و مشکلات در اجرايي شدن آن، از اجراي اين لايحه جلوگيري کرد.
موسوي افزود: ‌اگر منظور هدفمندکردن هزينه هاي يارانه اي کشور باشد، پس از احراز مقام رياست جمهوري نسبت به اجراي آن اهتمام خواهم کرد.
وي همچنين شرايط کنوني کشور و مقتضيات اقتصادي در حال حاضر را مغاير با سالهاي 60 دانست و تاکيد کرد که درشرايط کنوني بايد به بخش خصوصي ميدان داد و شرايط را براي کار و تلاش آن فراهم نمود.
وي، دوست بازي را اقدامي غيرشرعي دانست و گفت: دعا مي کنم پس از رسيدن به رياست جمهوري، درگير سهم خواهي ها و دوست و آشنايي ها نشوم.
موسوي خود را اصلاح طلبي معرفي کرد که به اصول پايبند است و در صورت موفقيت درانتخابات، کشور را برپايه اين اعتقاد اداره خواهد کرد.
ميرحسين موسوي پس از نشست خبري در تبريز براي ديدار با اعضاي ستاد و فعالان انتخاباتي خود عازم اروميه مرکز استان آذربايجان غربي شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا